Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Tuesday, December 14, 2010

Peminat serbu Wisma FAM

Bayangan Stadium Nasional, Bukit Jalil esok bakal dibanjiri peminat setia bola sepak tempatan mula terbayang apabila hampir 3,000 tiket dijual pada hari pertama, semalam.

Peminat menyerbu Wisma FAM (Persatuan Bola Sepak Malaysia) di Kelana Jaya kerana tidak mahu melepaskan peluang mendapatkan tiket separuh akhir Piala Suzuki AFF di antara Malaysia dan Vietnam, esok.

Bagaimanapun ribuan tiket masih boleh diperoleh apabila kaunter jualan mula dibuka di Stadium Nasional hari ini.

Bagi peminat bola sepak tempatan, ini adalah masa terbaik untuk menunjukkan kesetiaan mereka kepada skuad kebangsaan yang semakin menunjukkan peningkatan bermula dengan memenangi pingat emas Sukan SEA di Laos, tahun lalu.

Malah masih belum terlambat buat penyokong setia untuk mendapatkan tiket kerana kaunter di Stadium Nasional mula dibuka seawal jam 10 pagi sehingga 7 petang hari ini. Luangkan masa anda sebentar untuk mendapatkan tiket-tiket berharga RM20 sehingga RM40 dan RM5 untuk kanak- kanak.

Tiket berbumbung berharga RM40 antara yang paling mendapat sambutan hangat di kalangan penyokong semalam. Rata-rata peminat tempatan yang ditemui tidak sabar untuk menantikan aksi pemain kesayangan mereka berentap untuk mendapatkan kemenangan di tempat sendiri.

Penyokong setia, Hafiz Abd. Wahad, 27, berkata, dia dan rakan-rakan yang lain akan menjanjikan sokongan sepenuh semangat kepada skuad kebangsaan walaupun sedar pasukan Malaysia bakal berdepan juara bertahan.

''Beraksi di tempat sendiri bakal memberi kelebihan kepada skuad kebangsaan kerana penyokong setia akan sentiasa menemani mereka sepanjang perlawanan.

''Saya juga yakin Malaysia mampu memberikan persembahan menarik. dan kejutan pada perlawanan itu nanti,'' kata Hafiz.

Bagi, Mizuan Minhat, 22, kejayaan pasukan kebangsaan mara ke separuh akhir adalah sesuatu yang amat dibanggakan.

''Sudah tentu saya tidak akan melepaskan peluang untuk menyaksikan perlawanan separuh akhir pertama ini kerana ini adalah sesuatu yang amat dinantikan oleh seluruh rakyat Malaysia,'' kata Mizuan.

Sementara itu, rakan Mizuan, Razif Ramli, 22, berpendapat, prestasi skuad kebangsaan kini berada pada tahap yang baik dan yakin pada perlawanan esok skuad negara mampu mengulangi sejarah menewaskan Vietnam di Temasya menyerbu Wisma FAM (PerSukan SEA Laos, tahun lalu.

''Kita harus berbangga dengan keupayaan skuad kebangsaan mara ke peringkat separuh akhir, ia bukan sesuatu yang mudah.

"Mari bersama memberikan sokongan kerana mereka memerlukan sokongan kita,'' katanya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...