Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Sunday, November 28, 2010

Pencapaian terbaik Malaysia

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, kejayaan kontinjen negara dalam merangkul sembilan pingat emas pada Temasya Sukan Asia di Ghuangzhou merupakan pencapaian terbaik setakat ini.

Menurut beliau, kejayaan itu juga merupakan satu keputusan cemerlang dan rekod terbaik yang diraih oleh kontingen Malaysia dalam sejarah sukan berkenaan.

Bagaimanapun, katanya, prestasi sebenar pasukan negara hanya akan diketahui sedikit masa lagi setelah kontinjen negara pulang dari China, esok dan hasil laporan diberikan oleh ketua kontinjen.

"Untuk mengetahui prestasi sebenar, kita harus menunggu kepulangan para kontinjen negara yang akan tiba di Kuala Lumpur esok selepas itu barulah boleh kita membincangkan mengenai kejuaraan yang dicapai Malaysia capai pada tahun ini," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan Bayaran Elaun Sara Hidup Nelayan Daerah Kemaman di Dewan Sekolah Kebangsaan Kampung Tengah, Kuala Kemaman di sini, semalam.

Ahmad Shabery berkata, pihaknya memerlukan sedikit masa untuk merumus atau melakukan bedah siasat tentang kejayaan yang dicapai kontinjen negara dalam Sukan Asia di Guangzhoau yang berakhir, semalam.

Ahmad berkata, kementerian juga akan melakukan bedah siasat bagi mendapatkan laporan terperinci mengenai kekalahan beberapa acara sukan yang kita jangka mendapat pingat emas seperti boling dan hoki.

"Pada tahun ini, kami tidak menjangka dapat meraih emas dalam beberapa acara sukan yang dipertandingkan termasuk menembak dan akan melipatgandakan pelbagai usaha dan latihan bagi meningkatkan prestasi para atlet untuk menuju 'Road To London', katanya.

Mengenai peruntukan kewangan kementerian katanya, pihaknya akan memberi tumpuan terhadap beberapa acara sukan yang telah menunjukkan prestasi terbaik dan berjaya mendapat emas untuk diberikan lebih peruntukan pada masa akan datang.

" Kita bangga kerana acara berbasikal telah menunjukkan prestasi baru dalam Sukan Asia dan kejayaan yang dirangkul Mohd. Azizulhasni Awang yang memenangi satu pingat emas telah berjaya mengharumkan nama negara dan akan dibawa ke London nanti," katanya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...