Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Saturday, November 27, 2010

Perak Sukan Asia lambang kebangkitan hoki

GUANGZHOU - Malaysia terlepas peluang layak secara automatik ke Sukan Olimpik 2012 selepas tewas 0-2 kepada Pakistan pada perlawanan akhir hoki Sukan Asia, semalam.

Sohail Abbas meletakkan Pakistan di depan pada minit ke-26 menerusi pukulan sudut penalti, sebelum Rehan Butt merobek gawang Malaysia pada minit ke-38.

Tiga peluang pukulan sudut penalti yang diperoleh pada minit ke-40, 44, 61 terlepas begitu sahaja, setelah gagal dimanfaatkan oleh anak buahStephen van Huizen.

Mohd. Madzli Ikmar Mohd. Nor, Muhammad Razie Abd. Rahim dan Muhamad Amin Rahim mungkin boleh menjadi wira, jika kesemua tiga pukulan sudut penalti yang diambil mereka, tepat ke gawang.

Ketinggalan dua gol menyaksikan Malaysia menukar corak permainan lebih agresif pada babak kedua dengan mengasak kubu lawan yang lebih banyak bertahan.

Van Huzien berkata, dia kecewa kerana gagal meraih pingat emas dan yang paling penting tiket ke Olimpik London 2012.

''Pemain kita gementar pada perlawanan akhir ini dan banyak melakukan kesilapan dan melepaskan peluang.

''Namun, saya tetap berbangga dengan pencapaian mereka dan menghadiahkan pingat ini kepada seluruh peminat di tanah air. Selepas ini, para pemain akan pulang ke kelab masing-masing untuk saingan liga hoki kebangsaan. Untuk kelayakan ke Olimpik selepas ini saingan akan sengit berbanding di Sukan Asia.

''Pakistan berhak menang kerana mereka bermain lebih bagus. Kami akan melakukan post mortem untuk melihat di mana kesalahan yang berlaku pada perlawanan semalam," katanya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...