Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Saturday, July 16, 2011

Carroll sanjung kesetiaan peminat

Penyerang tinggi lampai Liverpool, Andy Carroll tersentuh apabila ribuan peminat Reds sanggup datang dari jauh semata-mata untuk melihat aksinya dan rakan sepasukan di atas padang.

Carroll atau nama penuhnya, Andrew Thomas Carroll berkata, fenomena ini sesuatu yang bagus apabila melihat peminat-peminat setia berkorban masa demi pasukan kesayangan mereka.

"Saya amat teruja apabila tiba di Malaysia. Sambutan peminat di sini amat hebat sekali. Semuanya sudah tidak sabar untuk menyaksikan perlawanan antara Liverpool dan Malaysia esok (hari ini)," katanya pada sesi bertemu peminat di Menara Standard Chartered di sini, semalam.

Liverpool buat julung kalinya mengadakan siri jelajah perlawanan pra musim untuk persediaan saingan EPL musim 2011/12 di Malaysia, malah peminat-peminat setia dari negara serantau turut hadir bagi memberikan sokongan padu.

Perlawanan Liverpool menentang Malaysia akan berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil hari ini pukul 5.45 petang dan dijangka lebih 65,000 peminat akan hadir menyaksikan perlawanan tersebut.

Pemain berusia 22 tahun itu juga sudah bersedia untuk memperagakan aksinya selepas menjaringkan tiga gol dalam enam perlawanan bersama Liverpool sejak berpindah dari Newcastle United pada 31 Januari lalu.

Sementara itu, rakan sepasukannya, Raul Meireles berkata, dia begitu seronok selepas buat pertama kali tiba di Malaysia, malah bersedia untuk datang semula ke sini jika diberi peluang.

Meireles yang berasal dari Portugal bermain di posisi tengah dan sudah 47 kali mewakili negaranya di peringkat antarabangsa dengan menjaringkan lapan gol termasuk menentang Korea Utara di peringkat kumpulan Piala Dunia 2010.

Bagi Christian Poulsen, perlawanan pra musim ini adalah satu persediaan terbaik buat Reds menjelang saingan musim baru EPL, malah pemain dapat meningkatkan prestasi dan menganggap ini sebagai satu latihan serius.

Selain Carroll, Meireles serta Poulsen, turut hadir pada sesi tersebut ialah Jamie Carragher, John Flanagan serta Sotirios Kyrgiakos yang turut meluangkan masa untuk memberi tandatangan kepada peminat dan sesi bergambar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...